Papa op bezoek - Reisverslag uit Attard, Malta van Maartje Kohl - WaarBenJij.nu Papa op bezoek - Reisverslag uit Attard, Malta van Maartje Kohl - WaarBenJij.nu

Papa op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Maartje

22 April 2015 | Malta, Attard

Hallo allemaal,

Papa is vorige week woensdag 15 april naar Malta gekomen tot en met zaterdagochtend 18 april. Ik ben hem die woensdag gelijk vanuit mijn stage op gaan halen op het vliegveld. Hij landde om 14:00 uur in Malta. We hebben daarna de bus gepakt naar Attard en hebben we iets gedronken. We zijn gelijk daarna naar de San Anton Garden gegaan hier in Attard, dat is de tuin van de president met hele mooie bloemen. Vanuit daar zijn we naar Rabat en Mdina gegaan. We hebben eerst gewandeld door Mdina. Mdina is een binnenstad in Rabat. Het heeft hele hoge muren en mooie gebouwen. Vanuit daar kun je ook over het hele eiland kijken, je ziet de zee aan alle kanten. We hebben ook nog even door Rabat gelopen. Daarna zijn we gaan eten op een plek met mooi uitzicht over Malta. We hebben ook nog Mdina in het donker bekeken en het uitzicht met allemaal mooie lichtjes.
De volgende ochtend zijn we op tijd opgestaan en hebben we de bus gepakt naar Valletta daar hebben we rondgelopen en door speciale tuinen gewandeld. We wilde vanuit Valletta met de ferry naar Sliema gaan, maar we konden de ferry niet vinden, dus zijn we uiteindelijk met de bus naar Sliema gegaan. Hebben we rondgelopen door Sliema aan de kant van de zee en langs leuke straatjes gelopen. Vanuit Sliema hebben we de bus gepakt naar Buggiba. Buggiba is echt een toeristische plaats voor Engelse. Het had wel een mooi uitzicht over zee, dus hebben we nog even op rotsen gezeten aan zee. We zijn daarna nog met de bus naar Golden Bay geweest. Dat is een mooi strand in Malta. 'S avonds hebben we naast de San Anton Garden gegeten. We wilde daarna nog naar Valletta gaan om de stad nog een keer te zien in het donker, maar we hadden de bus gemist en de volgende bus die zou weer te laat komen om daar dan nog naartoe te gaan. Dus dat hebben we niet meer gedaan. We hebben toen hier nog in Attard iets gedronken.
De volgende dag zijn we eerst naar de Blue Grotto geweest. Dat is een mooie grot in Malta. We moesten daarvoor op een klein bootje. Op ze ging het bootje echt alle kanten op en neer, maar we zijn goed aangekomen, haha. We hebben onder de grotten gevaren, het was echt mooi. Vanuit daar zijn we met de bus naar Birzibugga geweest. We hebben daar op het strand Pretty Bay gelegen. Het water was mooi helder blauw. Alleen het uitzicht wat wel minder, we keken naar een containerhaven. Maar het was een lekker rustig strand, waar niet te veel mensen kwamen. We zijn daarna naar Marsaxlokk gegaan, dit is een stadje met allemaal vissersbootjes. Ze verkopen daar hele goede vis. We hebben daar ook lekker geluncht. En natuurlijk vis gegeten. We hebben ook nog op een klein marktje gewandeld. Daarna zijn we nog even naar Valletta gegaan en nog iets gedronken. 'S avonds zijn we wat gaan eten in Mdina. Voor papa de laatste keer met dat uitzicht, want de volgende dag ging hij al weer vroeg weg. We moesten zaterdag om 5:00 uur opstaan, want de taxi zou om 6:00 uur komen om naar het vliegveld te gaan. Ik ben papa mee gaan wegbrengen naar het vliegveld. Zijn vlucht ging alweer om 7:40 uur terug naar Nederland.
We hebben echt hele leuke dagen gehad. We hebben veel gedaan. Het was ook heel fijn dat papa langs is geweest.

Groetjes,

Maartje

• 26 April 2015 - 19:27

Wilhelmien:

Ha die Maartje, erg leuke foto's en reisverslagen. De natuur is daar wel erg mooi. Je hebt zo te lezen al veel gezien en gedaan. Geniet vooral van alles wat je mee maakt. De temperatuur wordt daar alleen maar beter en er zullen wel steeds meer toeristen arriveren. Wat zul je bruin worden. (of rood, whaha)
    Veel plezier en succes op je werk !!!

• 01 Mei 2015 - 11:42

De Triangel:

Hoi Maartje,
    We zitten hier samen op de Triangel te kijken naar jou reisverslagen. Wat mooi!!
    Zo te lezen is het er prachtig en heb je al veel gedaan en gezien.
    Marion vraagt of je haar al mist. We vinden je foto's erg mooi.
    Johan vraagt of je volgende week weer komt hahahaha.
    Geniet nog van je stage en al het moois daar.
    En als je terug bent moet je op de koffie komen (zegt Marion).
    Groetjes van Marion, Johan, Vera, Remco, Marc, Elke en Cindy.

• 04 Mei 2015 - 13:21

Maartje:

Hee Triangel!
    Wat een leuk berichtje!
    Ja, ik mis de Triangel ook.
    Zeg maar tegen Joahan dat ik over ongeveer 10 weken er weer ben, haha.
    Als ik terug ben kom ik een keer op de koffie, maar ik ben er ook zoiezo in de vakantie!!:)
    Dankjewel!
    Groetjes aan iedereen!
    LieFS, Maartje

• 08 Juni 2015 - 11:57

De Triangel:

Lieve Maartje,
    Bedankt voor de leuke kaart!!
    Wij wachten in spanning af tot je op de koffie komt haha
    Maak er nog een super tijd van en tot snel!
    Heel veel liefs van de Triangel