The first days in Malta - Reisverslag uit Attard, Malta van Maartje Kohl - WaarBenJij.nu The first days in Malta - Reisverslag uit Attard, Malta van Maartje Kohl - WaarBenJij.nu

The first days in Malta

Blijf op de hoogte en volg Maartje

23 Maart 2015 | Malta, Attard

Hallo allemaal,

Het is nog wel even wennen hier in Malta, maar ik heb het hier wel naar mijn zin.

De eerste dag werden we opgehaald op het vliegveld door de verhuurder van ons appartement. Zij heeft met ons een rondje door Attard gelopen en een aantal dingen laten zien waar we echt naartoe moeten gaan.
'S avonds zijn we met de bus naar Sliema gegaan. Een buskaart gekocht voor 6 euro 50 (weekkaart), waar kun je daarvoor nog ergens in Nederland komen?!
Daar hebben we gegeten met z'n drieën Ilvy, Xavier en ik, daarna op het terras gezeten.
De volgende dag hebben we de bus gepakt naar onze stage. Om te kijken hoe ver het is en waar we moeten zijn. De bussen rijden hier soms gewoon niet of ze komen veel te laat. Ze rijden hier ook echt gevaarlijk. De bussen rijden ook door allemaal smalle wegen, waar ze eigenlijk gewoon niet doorheen passen. Het is ongeveer een half uurtje met de bus. We zijn een bushalte later uitgestapt bij het strand. Daar hebben we de berg afgelopen richting het strand, maar het is meer zee wat je kunt zien.
Vrijdag zijn naar Sliema gegaan en hebben we bij Ilvy gegeten. 'S avonds zijn we naar een café geweest.
Zaterdag moest ik alweer vroeg opstaan en ben ik naar Gozo geweest. Daar zijn we met AM Language naartoe gegaan, zij zijn de organisatie die onze heeft gegergeld. Gozo is een eiland boven Malta. We moesten een uur met een busje en daarna zijn we met een Ferry naar Gozo gegaan. We zijn daar naar een Calypso View geweest, daar heb je een mooi uitzicht van een zandstrand. We zijn daarna door gegaan naar Ggantija Temples geweest, dit was een museum over de stenen van de rotsen die daar waren. Je zag in de rotsen allemaal van die puntjes die door de wind erin zijn gekomen. Daarna zijn we Ta' Pinu Basilica geweest dat was een kerk in Gozo. We hadden er toen ook over hoeveel kerken er in Malta zijn, er zijn hier meer dan 300 kerken. Daarna zijn we doorgereden naar een stadje Victoria. Daar zijn we om een heel grote kerk heen gelopen, we moesten daar ook allemaal trappen op en af, maar je had ook heel mooi uitzicht. Als laatste zijn we bij Azure window geweest. Dit is een gat in de kliffen van de zee. Morgen ga ik er foto's opzetten.

Het is hier wel mooi weer ongeveer 18 graden, maar door de wind is het hier nog niet heel warm. Maar als je in de zon zit is het hier goed te doen. In ons appartement is het ook niet heel warm, doordat ze hier geen verwarming kennen.
Nu ben ik nog een week vrij en volgende week ga ik beginnen met mijn stage.

Tislijiet,

Maartje

  • 24 Maart 2015 - 11:14

    Oma:

    Jullie hebben al een heel programma gehad en leuk dat je die gelegenheid kreeg, want alles is nieuw voor je. geniet nog lekker van je vrije dagen en de nieuwe dingen en vooral mensen die je ontmoet. Kus kus, oma

  • 24 Maart 2015 - 21:59

    Sanne:

    Hee Maart, geniet nog van je vrije week! Xx

  • 06 April 2015 - 09:31

    Suus:

    Hoihoi Maart,

    Wat leuk om allemaal te lezen!
    Je hebt in de eerste week al veel gedaan!
    Hoe is het op je stage?

    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Geniet ervan!

    xx Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Hallo, Aangezien ik voor stage naar Malta ga voor 4 maanden. Wil ik jullie via deze blog laten weten wat ik allemaal heb gedaan en hoe het daar is. Groetjes

Actief sinds 06 Maart 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 1901

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 15 Juli 2015

Malta

Landen bezocht: